Δημοσιεύτηκε στο News247
Σε πρόσφατη επιστολή του ο Σεβασμιότατος μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ, καταφέρεται κατά του συμφώνου ομοφυλικής συμβίωσης. Μια απλή ανάγνωση της ανακοίνωσης του θα εγείρει σοβαρά ερωτήματα ως προς την ψυχική ισορροπία και υγεία του εν λόγω Μητροπολίτη. Η λέξη παραλήρημα αποκτά καινούργια σημασία όταν κάποιος διαβάσει τα γραφόμενα του Σεβασμιότατου.
Αφού ορίζει την ομοφυλοφιλία ως «ψυχοπαθολογικῆς ἐκτροπῆς» προσπαθεί να εξισώσει την κτηνοβασία, την παιδεραστία με τα «τῶν αἰσχίστων παθῶν τῆς ὁμοφυλοφιλίας». Αρχικά βέβαια τελεί υπό σύγχυση, διότι αναφέρει πως είναι αμαρτία, ενώ στην επόμενη πρόταση την θεωρεί έγκλημα.
Η επιχειρηματολογία του Σεβασμιοτάτου Σεραφείμ είναι εκτενής και εμπεριστατωμένη, αν ο αναγνώστης πιστεύει ότι η Βίβλος αποτελεί την απόσταξη του θελήματος και των εντολών του Θεού προς τους ανθρώπους. Η βασική αρχή είναι, αφού είναι στην Βίβλο, έτσι πρέπει να είναι και έτσι πρέπει να πράξουμε εμείς οι κοινοί θνητοί.
Με άλλα λόγια ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ αντλεί την ηθική του από τα γραφόμενα στην Βίβλο. Και πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι, αφού η Βίβλος αποτελεί την αλάθητη βούληση του Υψίστου. Ας δούμε όμως μερικές από τις άλλες ηθικές, που δεν αναφέρει ο Μητροπολίτης.
Για παράδειγμα, ποια είναι η άποψη της Βίβλου για την δουλεία; Είναι ηθικά ανεκτό να υπάρχουν σκλάβοι; Η απάντηση είναι απλή, η Βίβλος δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την δουλεία. Και μιας και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σεραφείμ παραθέτει ως αποδεικτικό την επιστολή του αποστόλου Παύλου προς Ρωμαίους, ας δούμε τι γράφει ο ίδιος απόστολος στην προς Εφεσίους Επιστολή, σχετικά με τους δούλους (Προς Εφεσίους «Οἱ δοῦλοι ὑπακούετε τοῖς κυρίοις κατὰ σάρκα μετὰ φόβου καὶ τρόμου ἐν ἁπλότητι τῆς καρδίας ὑμῶν ὡς τῷ Χριστῷ, μὴ κατ' ὀφθαλμοδουλίαν ὡς ἀνθρωπάρεσκοι, ἀλλ' ὡς δοῦλοι τοῦ Χριστοῦ, ποιοῦντες τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ ἐκ ψυχῆς».
Άρα, η δουλεία είναι θέλημα θεού. Κάπου εδώ στηρίχθηκε και η ορθόδοξη εκκλησία κατά την διάρκεια της οθωμανικής σκλαβιάς, για να αφορίσει τις επαναστατικές κινήσεις των υπόδουλων Ελλήνων (όχι μόνο το 1821 αλλά και του 1770).
Ας πάρουμε άλλο παράδειγμα, την γενοκτονία ή την δολοφονία παιδιών και βρεφών. Στην Ιεριχώ ο Θεός διατάζει την σφαγή όλων των ανδρών, γυναικών αλλά και βρεφών. Εδώ δεν φαίνεται να έχει κάποιο ηθικό φραγμό ο Θεός στο σφάξιμο βρεφών ή στην γενοκτονία.
Ο Ψαλμός 137 «Επί των ποταμών Βαβυλόνως», που έγινε και τραγούδι από τους Boney M (By the rivers of Babylon..) στην τελευταία του στροφή μας προτρέπει να αρπάξουμε τα νήπια και να τους ανοίξουμε το κεφάλι με πέτρα («Μακάριος όστις πιάση και ρίψη τα νήπιά σου επί την πέτραν»).
Όσο αφορά την θέση της γυναίκας στην Βίβλο καλύτερα να μην αρχίσουμε. Ο προσφιλής απόστολος Παύλος μας καθοδηγεί «Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὑποτάσσεσθε ὡς τῷ Κυρίῳ» (Προς Εφεσίους, 5.22). Όσο για το βιασμό όχι μόνο δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά ενίοτε επιβάλλεται (Δευτερονόμιον 20.14, «πλὴν τῶν γυναικῶν καὶ τῆς ἀποσκευῆς καὶ πάντα τὰ κτήνη καὶ πάντα, ὅσα ἂν ὑπάρχῃ ἐν τῇ πόλει, καὶ πᾶσαν τὴν ἀπαρτίαν προνομεύσεις σεαυτῷ καὶ φαγῇ πᾶσαν τὴν προνομὴν τῶν ἐχθρῶν σου, ὧν Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι»).
Βέβαια ο Ιησούς σώνει από λιθοβολισμό την μοιχαλίδα με το γνωστό «ὁ ἀναμάρτητος ὑμῶν πρῶτος βαλέτω λίθον ἐπ' αὐτήν». Όμως το σχετικό περιστατικό δεν συνέβη ποτέ, καθώς όλοι οι σοβαροί μελετητές των κειμένων συμφωνούν πως είναι εμβόλιμο 400 χρόνια μετά.
Όμως, ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ αναφέρει και την παιδεραστία. Ποια λοιπόν η θέση της Βίβλου αλλά και της εκκλησίας πάνω στο θέμα. Αν εξαιρέσουμε, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στο να πουλάει κάποιος την θυγατέρα του για σεξουαλική σκλάβα στην Βίβλο, το το σεξ με ανηλίκους δεν προκαλεί ηθικές αντιδράσεις. Θα περάσουν πολλά χρόνια από το 2369π.χ. το έτος που ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σεραφείμ εντοπίζει την συγγραφή της Γενέσεως (αλήθεια τι μήνα, μέρα και ώρα) έως το 300μ.χ. στην σύνοδο της Ελβίρας (Ισπανία) για να δούμε στο κανόνα 12 πως οι γονείς που πουλάνε τα παιδιά τους για σεξουαλικούς σκλάβους τιμωρούνται με άρνηση κοινωνίας, ακόμα και αν πεθαίνουν. Σίγουρα λοιπόν, είναι σοβαρό αμάρτημα, αφού την ίδια ποινή προβλέπει και για τις γυναίκες που παρατούν τους συζύγους τους.
Υπάρχουν και άλλα παράξενα στην Καινή Διαθήκη, όπως η ημέρα της σταύρωσης του Ιησού. Θα περίμενε κάποιος, πως σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός που καθορίζει την χριστιανοσύνη, οι ευαγγελιστές Μάρκος και Ιωάννης θα συμφωνούσαν. Σίγουρα έγραψαν τα κείμενα τους, αφού είχαν πάρει την επιφοίτηση του αγίου Πνεύματος. Όμως ο Ιωάννης τοποθετεί την σταύρωση του Ιησού μια ολόκληρη ημέρα νωρίτερα. Γιατί; Τα άγια κείμενα έχουν πλήθος αντιφάσεις και ανακρίβειες, διότι γράφτηκαν από ανθρώπους της εποχής.
Είναι φανερό λοιπόν, πως το να αναζητούμε πηγή ή οδηγό ηθικής στην Αγία Γραφή είναι κάτι παραπάνω από μάταιο. Διότι δεν έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν» αλλά το ανάποδο. Ο άνθρωπος έπλασε τον Θεό σύμφωνα με τις εικόνες και την ηθική που επικρατούσε πριν από 2-3 χιλιάδες χρόνια.
Τελειώνοντας την επιστολή του ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ απειλεί με αφορισμό τους βουλευτάς που θα «ψηφίσουν αὐτή τήν ἐπαίσχυντο καί ἐπονείδιστο ὕβρι». Γιατί μόνο τους βουλευτάς Σεβασμιότατε; Απαιτώ και εγώ, όπως και κάθε πολίτης που υποστηρίζει το σύμφωνο συμβίωσης, να αφοριστεί. Και αν δεν εμπίπτω στα πλαίσια της δικαιοδοσίας σας, παρακαλώ ενημερώστε με δια τας ενέργειας, όστις θα με καταστήσουν εντός των πλαισίων της αρμοδιότητάς σας.
Ο σεβασμιότατος, τέλος, ζητά την έκτακτη σύγκλιση "τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιά τήν ἀντιμετώπιση τοῦ θέματος καί τήν ἐπιβολή τῶν δεόντων.
Ελπίζουμε να εισακουστεί και αν υπάρχει ίχνος σοβαρότητας, η ηγεσία της εκκλησίας θα πρέπει να απαλλάξει τον Μητροπολίτη Σεραφείμ από τα καθήκοντα του, για κηρύγματα μίσους.
Επίσης, όπως αναφέρει ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ "Ἡ Ἐκκλησία, ὡς χώρα τῶν μεταποιουμένων ἁμαρτωλῶν καί ὡς ἰατρεῖο παθῶν ψυχῶν", πρέπει να του προσφέρει την ανάλογη υποστήριξη.
Σε πρόσφατη επιστολή του ο Σεβασμιότατος μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ, καταφέρεται κατά του συμφώνου ομοφυλικής συμβίωσης. Μια απλή ανάγνωση της ανακοίνωσης του θα εγείρει σοβαρά ερωτήματα ως προς την ψυχική ισορροπία και υγεία του εν λόγω Μητροπολίτη. Η λέξη παραλήρημα αποκτά καινούργια σημασία όταν κάποιος διαβάσει τα γραφόμενα του Σεβασμιότατου.
Αφού ορίζει την ομοφυλοφιλία ως «ψυχοπαθολογικῆς ἐκτροπῆς» προσπαθεί να εξισώσει την κτηνοβασία, την παιδεραστία με τα «τῶν αἰσχίστων παθῶν τῆς ὁμοφυλοφιλίας». Αρχικά βέβαια τελεί υπό σύγχυση, διότι αναφέρει πως είναι αμαρτία, ενώ στην επόμενη πρόταση την θεωρεί έγκλημα.
Η επιχειρηματολογία του Σεβασμιοτάτου Σεραφείμ είναι εκτενής και εμπεριστατωμένη, αν ο αναγνώστης πιστεύει ότι η Βίβλος αποτελεί την απόσταξη του θελήματος και των εντολών του Θεού προς τους ανθρώπους. Η βασική αρχή είναι, αφού είναι στην Βίβλο, έτσι πρέπει να είναι και έτσι πρέπει να πράξουμε εμείς οι κοινοί θνητοί.
Με άλλα λόγια ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ αντλεί την ηθική του από τα γραφόμενα στην Βίβλο. Και πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι, αφού η Βίβλος αποτελεί την αλάθητη βούληση του Υψίστου. Ας δούμε όμως μερικές από τις άλλες ηθικές, που δεν αναφέρει ο Μητροπολίτης.
Για παράδειγμα, ποια είναι η άποψη της Βίβλου για την δουλεία; Είναι ηθικά ανεκτό να υπάρχουν σκλάβοι; Η απάντηση είναι απλή, η Βίβλος δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την δουλεία. Και μιας και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σεραφείμ παραθέτει ως αποδεικτικό την επιστολή του αποστόλου Παύλου προς Ρωμαίους, ας δούμε τι γράφει ο ίδιος απόστολος στην προς Εφεσίους Επιστολή, σχετικά με τους δούλους (Προς Εφεσίους «Οἱ δοῦλοι ὑπακούετε τοῖς κυρίοις κατὰ σάρκα μετὰ φόβου καὶ τρόμου ἐν ἁπλότητι τῆς καρδίας ὑμῶν ὡς τῷ Χριστῷ, μὴ κατ' ὀφθαλμοδουλίαν ὡς ἀνθρωπάρεσκοι, ἀλλ' ὡς δοῦλοι τοῦ Χριστοῦ, ποιοῦντες τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ ἐκ ψυχῆς».
Άρα, η δουλεία είναι θέλημα θεού. Κάπου εδώ στηρίχθηκε και η ορθόδοξη εκκλησία κατά την διάρκεια της οθωμανικής σκλαβιάς, για να αφορίσει τις επαναστατικές κινήσεις των υπόδουλων Ελλήνων (όχι μόνο το 1821 αλλά και του 1770).
Ας πάρουμε άλλο παράδειγμα, την γενοκτονία ή την δολοφονία παιδιών και βρεφών. Στην Ιεριχώ ο Θεός διατάζει την σφαγή όλων των ανδρών, γυναικών αλλά και βρεφών. Εδώ δεν φαίνεται να έχει κάποιο ηθικό φραγμό ο Θεός στο σφάξιμο βρεφών ή στην γενοκτονία.
Ο Ψαλμός 137 «Επί των ποταμών Βαβυλόνως», που έγινε και τραγούδι από τους Boney M (By the rivers of Babylon..) στην τελευταία του στροφή μας προτρέπει να αρπάξουμε τα νήπια και να τους ανοίξουμε το κεφάλι με πέτρα («Μακάριος όστις πιάση και ρίψη τα νήπιά σου επί την πέτραν»).
Όσο αφορά την θέση της γυναίκας στην Βίβλο καλύτερα να μην αρχίσουμε. Ο προσφιλής απόστολος Παύλος μας καθοδηγεί «Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὑποτάσσεσθε ὡς τῷ Κυρίῳ» (Προς Εφεσίους, 5.22). Όσο για το βιασμό όχι μόνο δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά ενίοτε επιβάλλεται (Δευτερονόμιον 20.14, «πλὴν τῶν γυναικῶν καὶ τῆς ἀποσκευῆς καὶ πάντα τὰ κτήνη καὶ πάντα, ὅσα ἂν ὑπάρχῃ ἐν τῇ πόλει, καὶ πᾶσαν τὴν ἀπαρτίαν προνομεύσεις σεαυτῷ καὶ φαγῇ πᾶσαν τὴν προνομὴν τῶν ἐχθρῶν σου, ὧν Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι»).
Βέβαια ο Ιησούς σώνει από λιθοβολισμό την μοιχαλίδα με το γνωστό «ὁ ἀναμάρτητος ὑμῶν πρῶτος βαλέτω λίθον ἐπ' αὐτήν». Όμως το σχετικό περιστατικό δεν συνέβη ποτέ, καθώς όλοι οι σοβαροί μελετητές των κειμένων συμφωνούν πως είναι εμβόλιμο 400 χρόνια μετά.
Όμως, ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ αναφέρει και την παιδεραστία. Ποια λοιπόν η θέση της Βίβλου αλλά και της εκκλησίας πάνω στο θέμα. Αν εξαιρέσουμε, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στο να πουλάει κάποιος την θυγατέρα του για σεξουαλική σκλάβα στην Βίβλο, το το σεξ με ανηλίκους δεν προκαλεί ηθικές αντιδράσεις. Θα περάσουν πολλά χρόνια από το 2369π.χ. το έτος που ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σεραφείμ εντοπίζει την συγγραφή της Γενέσεως (αλήθεια τι μήνα, μέρα και ώρα) έως το 300μ.χ. στην σύνοδο της Ελβίρας (Ισπανία) για να δούμε στο κανόνα 12 πως οι γονείς που πουλάνε τα παιδιά τους για σεξουαλικούς σκλάβους τιμωρούνται με άρνηση κοινωνίας, ακόμα και αν πεθαίνουν. Σίγουρα λοιπόν, είναι σοβαρό αμάρτημα, αφού την ίδια ποινή προβλέπει και για τις γυναίκες που παρατούν τους συζύγους τους.
Υπάρχουν και άλλα παράξενα στην Καινή Διαθήκη, όπως η ημέρα της σταύρωσης του Ιησού. Θα περίμενε κάποιος, πως σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός που καθορίζει την χριστιανοσύνη, οι ευαγγελιστές Μάρκος και Ιωάννης θα συμφωνούσαν. Σίγουρα έγραψαν τα κείμενα τους, αφού είχαν πάρει την επιφοίτηση του αγίου Πνεύματος. Όμως ο Ιωάννης τοποθετεί την σταύρωση του Ιησού μια ολόκληρη ημέρα νωρίτερα. Γιατί; Τα άγια κείμενα έχουν πλήθος αντιφάσεις και ανακρίβειες, διότι γράφτηκαν από ανθρώπους της εποχής.
Είναι φανερό λοιπόν, πως το να αναζητούμε πηγή ή οδηγό ηθικής στην Αγία Γραφή είναι κάτι παραπάνω από μάταιο. Διότι δεν έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν» αλλά το ανάποδο. Ο άνθρωπος έπλασε τον Θεό σύμφωνα με τις εικόνες και την ηθική που επικρατούσε πριν από 2-3 χιλιάδες χρόνια.
Τελειώνοντας την επιστολή του ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ απειλεί με αφορισμό τους βουλευτάς που θα «ψηφίσουν αὐτή τήν ἐπαίσχυντο καί ἐπονείδιστο ὕβρι». Γιατί μόνο τους βουλευτάς Σεβασμιότατε; Απαιτώ και εγώ, όπως και κάθε πολίτης που υποστηρίζει το σύμφωνο συμβίωσης, να αφοριστεί. Και αν δεν εμπίπτω στα πλαίσια της δικαιοδοσίας σας, παρακαλώ ενημερώστε με δια τας ενέργειας, όστις θα με καταστήσουν εντός των πλαισίων της αρμοδιότητάς σας.
Ο σεβασμιότατος, τέλος, ζητά την έκτακτη σύγκλιση "τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιά τήν ἀντιμετώπιση τοῦ θέματος καί τήν ἐπιβολή τῶν δεόντων.
Ελπίζουμε να εισακουστεί και αν υπάρχει ίχνος σοβαρότητας, η ηγεσία της εκκλησίας θα πρέπει να απαλλάξει τον Μητροπολίτη Σεραφείμ από τα καθήκοντα του, για κηρύγματα μίσους.
Επίσης, όπως αναφέρει ο Σεβασμιότατος Σεραφείμ "Ἡ Ἐκκλησία, ὡς χώρα τῶν μεταποιουμένων ἁμαρτωλῶν καί ὡς ἰατρεῖο παθῶν ψυχῶν", πρέπει να του προσφέρει την ανάλογη υποστήριξη.