Monday, 23 September 2013

Οι εχθροί της ανοικτής κοινωνίας

Δημοσιεύτηκε στο News247 
 
«Τέρατα υπάρχουν, αλλά πραγματικά επικίνδυνα είναι λίγα σε αριθμό. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος προέρχεται από αυτούς που τα ακολουθούν έτοιμοι να πιστέψουν χωρίς να ρωτήσουν» Πρίμο Λέβι, Ιταλοεβραίος Χημικός, Συγγραφέας, Φιλόσοφος, και επιβιώσας του Άουσβιτς. 
 
Έστω και αργά και μόνο μετά την δολοφονία ενός λευκού Έλληνα, η Πολιτεία αφυπνίστηκε και τα θεσμοθετημένα όργανα της άρχισαν να μην κάνουν τα στραβά μάτια στο πραγματικό πρόσωπο της ΧΑ.
Ίσως οι πιέσεις των ξένων κυβερνήσεων να έπιασαν τόπο. Γιατί οι εκατοντάδες ξυλοδαρμοί και μαχαιρώματα αλλοδαπών, αλλόχρων, ομοφυλοφίλων και ο εκφοβισμός απλών πολιτών λίγο είχαν συγκινήσει τα ΜΜΕ, την κυβέρνηση, την δικαιοσύνη ή την αστυνομία. Ειδικότερα για τα ντόπια ΜΜΕ (τα ξένα έσωσαν την τιμή των δημοσιογράφων με πολλές ανταποκρίσεις και έρευνες), ο απαθής έως τετριμμένος ρόλος τους στην μέχρι τώρα δράση της ΧΑ, έδωσε άλλοθι αν όχι κάλυψη στις εγκληματικές πράξεις των.
Όμως προτού αναφωνήσουμε «ζήτω και επιτέλους η πολιτεία ξύπνησε» και είναι έτοιμη να πολεμήσει το τέρας του φασισμού και της βίας, πρέπει να αναζητήσουμε τις αιτίες και τους λόγους που η Ελληνική κοινωνία αγκάλιασε σε μεγάλο βαθμό τις πρακτικές της ΧΑ.
Διότι η ΧΑ, δεν διαφήμισε την πραμάτεια της στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο και άρα οι συμπολίτες μας που την ψηφίσαν ή δηλώνουν ότι θα την ψηφίσουν δεν είχαν την επιφοίτηση των ΜΜΕ αλλά ήρθαν σε επαφή με «τα έργα και τις πράξεις» και τα επιδοκίμασαν. Γιατί;
Σε μία εμπεριστατωμένη ανάλυση οι Ματσαγγάνης και Δοξιάδης* (εδώ) συνοψίζουν τα κύρια αίτια στην
1) Μετανάστευση και άνοδο της εγκληματικότητας,
2) Οικονομική κρίση και ύφεση,
3) Ο λαϊκός εθνικισμός ως οικονομική ιδεολογία,
4) Η κουλτούρα της ανυπακοής προς το κράτος και ο εξορθολογισμός της ανομίας και τέλος 5) Ο ιδρυτικός μύθος του σύγχρονου Ελληνικού κράτους περί ανωτερότητας και εξαιρετικότητας της φυλής των Ελλήνων.

Εδώ θα ξεχωρίσω τα δύο πρώτα (Μετανάστευση και ύφεση) διότι αποτελούν τους παράγοντες της ραγδαίας ανάπτυξης του φαινομένου και όχι τις γενεσιουργικές αιτίες. Η συχνή επίκληση της οικονομικής κρίσης ως μόνη υπεύθυνο εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες. Όσοι πιστεύουν πως με το να λύσεις το μεταναστευτικό και την οικονομική κρίση η ΧΑ θα ψυχορραγήσει,  πλανώνται πλάνην οικτρά.
Η φωτιά της βίας και οι εχθροί της ανοιχτής κοινωνίας προϋπήρχαν και δυστυχώς πολλαπλασιάζονται. Η οικονομική κρίση και η έλλειψη μεταναστευτικής πολιτικής απλώς έριξαν λάδι στην φωτιά.
Ο λαϊκός οικονομικός εθνικισμός της απομόνωσης (πτωχή μεν πλην τιμία, ξένοι δάκτυλοι και κέντρα εξουσίας κλπ), η ανυπακοή προς τους θεσμούς και τους νόμους του κράτους και τα περί ανωτερότητας της ελληνικής φυλής όπως και η εμπλοκή της εκκλησίας  συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που τροφοδοτεί τον κακόβουλο εθνικισμό και το καρκίνωμα της ΧΑ.
Η ανωτερότητα των Ελλήνων η εκκλησία και οι ξένοι
Το γεγονός ότι σπανίως μνημονεύεται η ημέρα αναγνώρισης του ιστορικά πρώτου Ελληνικού κράτους (3 Φεβρουαρίου 1830) σε αντίθεση με την ημέρα της Παναγίας, ως αναγέννηση του έθνους  έχει την δική του σημασία.
Είναι ενδεικτική της επικράτησης της αναχρονιστικής εκκλησίας πάνω στα ξενικά ιδεώδη τις επανάστασης.  Έπρεπε πάση θυσία να πλάσουμε ένα μύθο που να δίνει ένα υπερφυσικό νόημα στην επανάσταση. Η ανεξαρτησία δεν είναι απλώς το ζητούμενο των επαναστατημένων Ελλήνων αλλά η θέληση του Ελληνικού Θεού  και το πεπρωμένο  της φυλής.
Τονίζεται η ανωτερότητα της φυλής, ο θεϊκός της προορισμός και η απέχθεια προς τις ξενικές ιδέες και θεωρίες. Η δημοκρατία, η φιλελεύθερη ανοικτή κοινωνία, τα δικαιώματα του ανθρώπου, η ελευθερία σκέψης σταματά ή περιορίζεται εκεί όπου αρχίζει η Ελληνοχριστιανική κουλτούρα.
Η Ελληνική ιστορία τονίζει τις πολεμικές νίκες και τις παρομοιάζει με αυτές της αρχαιότητας για να αποδείξει την τρισχιλιετή συνέχεια του κλέους της φυλής. Η Ελλάς είναι η μοναδική χώρα που εορτάζει την έναρξη του 2ου παγκοσμίου πολέμου και όχι την λήξη του. Το φάντασμα του εμφυλίου αναβιώνει συνεχώς και η ιστορία διδάσκεται μέσα από παραμορφωμένους πολιτικούς φακούς.  Το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» και «Πατρίδα-Θρησκεία-Οικογένεια» της χούντας θα γίνει «Αίμα-Τιμή-Χρυσή Αυγή» στην νέα «βελτιωμένη» έκδοση.
Ο μέσος Έλληνας ενστερνίζεται την άποψη της ανωτερότητας του. Σε πρόσφατη δημοσκόπηση** 6 στους 10 Έλληνες πιστεύουν πως το Ελληνικό έθνος είναι σε πολλά ανώτερο από άλλα έθνη. Τον αγνό, καθαρό Ελληνισμό τον πολεμούν δήθεν σκοτεινές ξένες δυνάμεις με άνομα μέσα.
Αναπτύσσεται ένας συνομωσιακός εθνικισμός  ο οποίος με την σειρά του θα προκαλέσει μια αλληλουχία γεγονότων που θα οδηγήσει σε εμφύλιο πόλεμο, διχασμό, καταστροφές και θα χρησιμεύσει ως δικαιολογία και νομιμοποίηση για την καταπίεση κοινωνικών στρωμάτων αλλά και πολιτικών ιδεολογιών. Τώρα είναι το κύριο ιδεολόγημα της ΧΑ.
Το πρόβλημα του λανθάνοντος πατριωτισμού είχε αναγνωρισθεί από το 1893 όταν η εφημερίδα παλιγγενεσία έγραφε*** «Το επάγγελμα του «πατριώτη» είναι το φθηνότερο όλων, ενίοτε και το καρποφορώτερο». Η Χρυσή Αυγή είναι η ενσάρκωση του επαγγελματία πατριώτη.
Όμως σχεδόν κανένας δεν μένει αμόλυντος από τον ιό του κακόβουλου εθνικισμού. Έχει διαβρώσει και πωρώσει την Ελληνική κοινωνία. Αποτελεί πλέον απαραίτητο συστατικό σχεδόν κάθε κόμματος και πολιτικού ανεξαρτήτως χώρου.
Ουδείς πολιτικός δύναται να πορευθεί με επιτυχία στο δημόσιο βίο αν προηγουμένως δεν δώσει πιστοποιητικά υποταγής στην εκκλησία και τον κακόβουλο εθνικισμό. Ο Α. Παπανδρέου το κατάλαβε και το εκμεταλλεύτηκε όταν άρχισε την γελοία και σκοταδιστική παράδοση να στέλνει αεροπλάνο για να φέρει στους Έλληνες πιστούς το δήθεν άγιο φως από την Ιερουσαλήμ.
Ουδείς αναρωτήθηκε αν αυτό σημαίνει πως η επί 2000 χρόνια αφή του φωτός στις κατά τόπους εκκλησίες ήταν λιγότερο αγία ή υπερφυσική και άρα οι Έλληνες ήταν πιστοί ενός κατώτερου θεού. Τα συνθήματα που συγκίνησαν περισσότερο ήταν τα «Ο λαός στην εξουσία» (παραπέμπει σε ολοκληρωτισμό), ενώ τα «Η Ελλάδα στους Έλληνες» και «Βυθίσατε το Χόρα», χάιδεψε τα πιο βαθιά εθνικιστικά απωθημένα.
Αργότερα ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος θα το αναγάγει σχεδόν σε επιστήμη. Ο Καραμανλής και η ΝΔ αντιτάχθηκαν στην απάληψη του θρησκεύματος από τις ταυτότητες. Ο κ.Τσίπρας του ΣΥΡΙΖΑ έχει αρχίσει την ανακυβίστηση εδώ και μερικούς μήνες με το συνέδριο Εκκλησία και Αριστερά.
Ανυπακοή και θεωρία ελεγχόμενης βίας
Για πολλές δεκαετίες το προνόμιο της διατήρησης της βίας και του εκφοβισμού το είχε η αυτοαποκαλούμενη δεξιά. Αυτή συντηρούσε το παρακράτος και προσδοκούσε σε πολιτικά και οικονομικά οφέλη. Ο κύκλος της βίας πέρασε αργότερα στην δήθεν αριστερά.
Η ένοχη σιωπή στις τρομοκρατικές εκδικητικές δολοφονίες της 17Ν (ας μην ξεχνάμε την λαϊκή απήχηση που είχε η 17Ν) όπως και η πολιτική στήριξη που παρείχε σε πολιτικές εκφοβισμού όπως και σε ορισμένους κομπλεξικούς συνδικαλιστές, αναρχοαυτόνομους ή δήθεν αντιεξουσιαστές ήταν και είναι απαράδεκτη.
Από την άλλη πλευρά, η σύγχρονη μετάλλαξη της αριστεράς χρησιμοποιεί την ανυπακοή προς το κράτος ως πολιτικό όπλο. Αρνείται να αποκηρύξει την βία ως πολιτικό μέσον και νομίζει βλακωδώς πως μπορεί να την χειραγωγήσει. Η τακτική του συνδικαλιστικού εκφοβισμού αλλά και της «ήπιας» ή «ελεγχόμενης» βίας προστατεύονται πολιτικά.
Οι συνεχείς επικλήσεις στην κατάργηση των νόμων στην πράξη, τα κινήματα δεν πληρώνω, και η εκλογίκευση παραβατικών συμπεριφορών, οι αυθαιρεσίες στις κατευθυνόμενες απεργίες παραπέμπει στο «Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα».
Ο ανηλεής πόλεμος κατά των αστυνομικών αλλά και οποιουδήποτε φαίνεται να ασκεί κρατική εξουσία έχει αποδυναμώσει την εμπιστοσύνη προς το κράτος και την έννομη τάξη που ούτως ή άλλως δεν ήταν υψηλή. Και όλα αυτά σε μια χώρα της ΕΕ.
Κανένας δεν ισχυρίζεται πως η αστυνομία ή η δικαιοσύνη ανέρχονταν πάντα στο ύψος των περιστάσεων ή ότι υπήρχαν και υπάρχουν συμπαθούντες και συνεργαζόμενοι. Η συλλήβδην όμως δαιμονοποίηση ευνουχίζει κάθε προσπάθεια μεταρρύθμισης και εκδημοκρατισμού. Πολώνει τους λειτουργούς της και τους αναγκάζει να πάρουν θέση, μαύρη ή άσπρη. Αν δεν είσαι μαζί μας τότε η παραμορφωμένη λογική λέει ότι είσαι με τους άλλους.
Κανένας φαίνεται, δεν τους είπε πως η βία είναι μία ανεξέλεγκτη διαδικασία. Νικητής βγαίνει αυτός που ασκεί την περισσότερη μέχρι τον τελικό αφανισμό. Αυτή είναι η φύση της βίας. Αρχίζει από τον εκφοβισμό, περνάει στην λογομαχία, συνεχίζει σε ξύλο μέχρι να βγει το πρώτο αίμα. Από εκεί και πέρα η εκδίκηση και το μίσος είναι ο τιμονιέρης αφού η δικαιοσύνη και η αστυνομία έχουν απαξιωθεί. Αυτό επιδιώκει η ΧΑ και δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα της. Η ΧΑ επιδιώκει να νομιμοποιήσει την βία και να την εξορθολογίσει διότι αυτό είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της.
Λαϊκή εθνική οικονομία
Ένα άλλο ζόμπι που ανασύρθηκε από το νεκροταφείο των ηλιθίων θεωριών και ιδεών είναι και οι διάφορες θεωρίες συνωμοσίας. Για την κατάσταση της Ελλάδος φταίνε τα διεθνή συμφέροντα, σιωνιστικοί δάκτυλοι, αυτοί που θέλουν να αγοράσουν τα ασημικά σε ευτελιστικές τιμές. Μόνο η απομόνωση, η επιστροφή στην δραχμή ή το οικονομικό μοντέλο της Βόρειας Κορέας μπορεί να μας σώσει.
Ανάλογα με την πολιτική σου απόχρωση υπάρχει και η ανάλογη θεωρία συνωμοσίας για την οικονομία. Η κοινή συνισταμένη όμως είναι ότι πάντα φταίνε οι άλλοι, οι ξένοι, οι μετανάστες και πάντα φυσικά τα σκοτεινά καπιταλιστικά συμφέροντα. Μόνο τα νεφελίμ δεν έχουν ανακατευτεί περιέργως στις διεθνείς συνωμοσίες.
Η διάδοση όμως όλων αυτών των ηλιθιοτήτων εξυπηρετεί πλήθος πολιτικές σκοπιμότητες για τους εχθρούς της ανοιχτής κοινωνίας. Πρώτα πρώτα εξοβελίζει από τον πολιτικό λόγο την λογική και τα επιχειρήματα.  Οι θεωρίες συνωμοσίες έχουν απάντηση στα πάντα. Αν κάποιος ζητήσει αποδείξεις, ο συνωμοσιολόγος απαντά πως είναι τόσο καλή η συνωμοσία που έχει καταστρέψει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία. Ὃπερ ἔδει δεῖξαι.
Οι εχθροί της ανοιχτής και ανεκτικής στην διαφορετικότητα κοινωνίας είναι πολλοί και τα ιδεολογήματα τους είναι βαθιά ριζωμένα σε μεγάλο μέρος της Ελληνικής κοινωνίας. Η Χρυσή Αυγή βρήκε πρόσφορο έδαφος στην ύφεση και την κοινωνική αδικία όπως και στην γενικευμένη ατιμωρησία για να σπείρει το δηλητήριο της. Τα χέρια που υψώνουν δεν είναι καθαρά, σε αντίθεση με αυτά πού ουρλιάζει ο κ. Μιχαλολιάκος. Είναι ποτισμένα με δηλητήριο και τώρα στάζουν αίμα. Είναι βρώμικα και όζουν.
Η τραγική δολοφονία του Παύλου Φύσσα δίνει μεγάλη ευκαιρία για το πολιτικό μας σύστημα και την δημοκρατία. Τα λοιπά κόμματα πρέπει να συνεργαστούν και να αφήσουν τις αντιπαραθέσεις στην άκρη. Οι πολιτικοί αρχηγοί πρέπει να συναντηθούν με τους πολίτες ενωμένοι στον δρόμο και όχι στου Μαξίμου. Η αντίδραση στους φασίστες δεν πρέπει να καπελωθεί από περιθωριακούς και μπαχαλάκηδες. Με κανένα τρόπο δεν πρέπει να δημιουργήσουμε φασίστες «μάρτυρες».
Ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης είναι η δικαιοσύνη. Και ας μην ξεχνάμε πως ότι ισχύει για την ΧΑ πρέπει να εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα κόμματα και πολιτικούς. Ο νόμος για τους κήρυκες του μίσους πρέπει να ψηφιστεί. Σίγουρα θα υπάρξουν στραβοπατήματα αλλά αυτός είναι ο μονόδρομος της δημοκρατίας, της ισονομίας και του κράτους δικαίου που η Χρυσή Αυγή θέλει να καταλύσει. Οι εχθροί της ανοιχτής κοινωνίας πρέπει να ηττηθούν. Ας βοηθήσουμε όλοι μας γιατί είμαστε συνυπεύθυνοι.
«Η Αυγή ερχόταν σαν τον προδότη. Λες και η ανατολή του ηλίου ήταν σύμμαχος των εχθρών μας αφού τους βοηθούσε στο απάνθρωπο έργο τους». Πρίμο Λέβι, Επιβίωση στο Άουσβιτς.
*National populism and xenophobia in Greece. http://counterpoint.uk.com/wp-content/uploads/2013/01/507_CP_RRadical_Greece_web-1.pdf
** TNS ICAP/ Baas, http://baas.gr/2012/07/10/racism/
*** Ιστορία Ελληνικού Κράτους, Γ.Δερτιλής